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ARBITALIA 
Shtėpia e Arbėreshėve tė Italisė
La Casa degli Albanesi d' Italia  

 

RUZARĖT DHE RRUSALLET:

DONNE, MADONNE E TALEBANI (PIŁ O MENO TRAVESTITI) ALL’OMBRA DEI PINI LORICATI

 Di fronte alle farneticazioni, venate di un soft (o hard) razzismo linguistico, espresse in questo giornale on-line dopo mesi di …meditazione da qualche talebano nostrano, travestito….al femminile, saremmo tentati di non rispondere. Si commenta da sé, infatti, l’astioso pregiudizio antifemminista e anti-schipetaro dell’autore di “Metarecensione di ‘Alfabetizzazione Arbėreshe’, alla ricerca di qualche alibi per camuffare la propria identitą reazionaria e i gravi limiti educativi – di quelli linguistici si sono gią occupati altri autorevoli studiosi! - del testo in questione, che ha beneficiato di una generosa elargizione di denaro pubblico per proporre ai giovani arbėreshė un modello didattico che risulta essere linguisticamente diseducativo e culturalmente pericoloso!

I risultati sono sotto gli occhi di tutti: una bella societą maschilista che condanna le donne al silenzio e al…focolare, armata di pregiudizi e di stereotipi anti-stranieri (siano essi schipetari o islamici, fa lo stesso: sempre stranieri sono), entrati nel bel mondo calabrese a guastare la pax arbėreshe, fatta di mondi idilliaci, dove tutti, persino i fascisti, concorrevano con laute prebende – come quelle fruite cosģ generosamente attraverso la Commissione Europea dai cooperanti alla realizzazione del discusso metodo in questione! – al benessere civile del paradiso arbėresh abitato ora da diavoli (islamici e schipetari).

Mi sembra poi proprio un arrampicarsi sugli specchi quello di rimandare a un particolare significato che il piuccheperfetto italo-albanese rivestirebbe in una particolare area albanofona – quella del Pollino -  (ma con questa ‘Alfabetizzazione arbėreshe’ non si vuole insegnare una lingua, pił o meno standard, a tutti gli italo-albanesi o si pretende che tutti gli interessati, dal Molise alla Sicilia, debbano conoscere la dialettologia casalinga e importare dal Pollino oltre al pino loricato anche il….piuccheperfetto loricato?). E poi, che differenza fa, proponendo degli stupidi esercizi pseudo-linguistici che pericolosamente richiamano quegli scontri di civiltą evocati non molto tempo fa da qualche autorevole referente nostrano dei nostrani talebani, sapere che “Tutti i cristiani furono sul punto di essere uccisi dai fondamentalisti islamici algerini”, senza che qualcuno sentisse il bisogno di scrivere in nota che…si trattava di un falso comunicato di ‘Al Jazira’ o solo di un pessimo scherzo degli autori per tastare contestualmente la memoria storica e quella….linguistica degli smemorati arbėreshė da alfabetizzare?

            A questo punto penso che una buona ripassata di… storia, di lingua, di folklore e di educazione civica non sarebbe forse inopportuna per chi ha la pretesa di alfabetizzare gli arbėreshė, che sembra ancora vivere in una dimensione passatista della propria identitą, fatta di belle favole e di brutte cose – tra queste brutte cose da donna e “femminista” (zonjusha o zonja? – mi chiede e si chiede continuamente allarmata la pseudo De Simone a cui non capisco cosa importi il mio status coniugale) - per giunta schipetara e quindi forse islamica, figlia (o nipote) degenere dell’Albania di Enver Hoxha, condannata quindi due o tre volte al rogo riservato agli empi e agli infedeli dai nostri aspiranti talebani casarecci, mi sono permessa di segnalare con esempi inequivocabili tratti dai loro esercizi e non da repertori favolistici, la condizione di subalternitą e di discriminazione delle donne, che evidentemente i nostri alfabetizzatori vorrebbero perpetuare per l’eternitą, con la scusa che fa parte delle nostre belle tradizioni e delle nostre belle favole!

Ma, come potrebbero suggerire ai nostri autori, anonimi o pseudonimi, dagli stessi ragazzini destinatari dei volumi, una cosa č la lettura delle favole, che non fanno certo male ai bambini, anche se nel linguaggio e nei contenuti ‘politicamente scorrette’, un’altra cosa č veicolare alle giovani generazioni, oggi, nel 2005, dei modelli ideologici e culturali di altri tempi, con testi non autentici e cosģ reazionari nei contenuti da sembrare addirittura precedenti la Rivoluzione francese!

Per fortuna, checché ne dicano, ne scrivano e ne pensino questi ineffabili laudatores temporis actiø la “nostra” Arbėria – si, “nostra”, perché mi sento anche io orgogliosamente parte di questa identitą, ma anche contestualmente orgogliosa delle mie origini schipetare - non č per fortuna la Vandea - non lo č mai stata anche quando le orde del cardinale Ruffo, forse in simpatia a qualche curatore dei volumi di Alfabetizzazione arbėreshe, infestavano il nostro Mezzogiorno - né č l’Arbėria che loro si immaginano!

Evidentemente, all’ombra dei pini loricati, qualcuno non se n’č ancora accorto.

 

RUZARĖT DHE RRUSALLET:

GRA, SHĖN MĖRIRA DHE TALEBANĖ (NDOSHTA TĖ FSHEHUR PRAPA EMRIT TĖ NDONJĖ GRUAJE) NĖN HIJEN E PISHAVE LORIKATE

Mendimeve tё pёrēarta, tё mbuluara nga njė soft apo hard racizėm gjuhėsor dhe tё shprehura nė kёtё gazetё, on-line, tё lindura pasi janė ...... bluar prej muajsh nё mendjen e ndonjё “talebani” nga anёt tona, tė fshehur prapa emrit tė ndonjė gruaje …., nuk ia vlen t’u pёrgjigjemi. Siē mund tё shohim artikulli “Metareēencjonė e ‘Alfabetizzazione arbёreshe’ ”, ёshtё nё kёrkimin e ndonjё preteksti pёr tё fshehur identitetin e tij reaksionar dhe kufizimet e rёnda edukative (rreth kufizimeve gjuhёsore kanё folur studiozё tё tjerё tё nderuar) tё tekstit nė fjalė, i cili takoi bamirёsinё e Komisionit Evropian me dhёnien bujare tё tė ardhurave publike, pёr t’i paraqitur tё rinjve arbёreshё njё model didaktik, i cili na duket ēedukativ nga ana gjuhёsore dhe i rrezikshёm nga ana kulturore.  

            Rezultatet janё pёrpara syve tё tё gjithёve: njё shoqёri e veēantё maskiliste, e cila dёnon gruan nё heshtje dhe...afёr zjarrit, njё shoqёri e armatosur me paragjykime kundёr tё huajve (shqiptarё ose islamikё: ēfarё ndryshon, sidoqoftё janё tё huaj), tё cilёt ndёrhyjnё, nё botёn e bukur kalabreze, pёr tё shqetёsuar paqen arbёreshe, tė ngritur mbi themele pėrrallore, ku tё gjithё, edhe fashistёt, konkurojnё me laute prebende- si ato tё dhёna nga Komisioni Evropian pёr realizimin e kёsaj metodologjie tё diskutueshme- pёr mirёqenien civile tё parajsės arbёreshe, banuar tashmё nga djajtė (islamikё dhe shqiptarё).

Mё duket se nuk keni ku tё kapeni kur thoni qё e kryera e tejshkuar e arbёrishtes ka njё kuptim tё veēantё, nё njё zonё arbёreshe- si ёshtё ajo e Polinit- (me kёtё tekst, a nuk dёshironit t’u mёsonit njё gjuhё, pak a shumё standarde, tё gjithё arbёreshёve, apo pretendoni qё tё gjithё tё interesuarit, nga Molize deri nё Siēili, duhet tё njohin dialektologjinё shtёpiake ose duhet tё importojnё nga Polini jo vetёm pishat lorikate, por edhe tё kryerёn lorikate?). Dhe pastaj, ēfarё ndryshon kur paraqiten disa ushtrime tё tilla pseudo-gjuhёsore, tё cilat i bėjnė jehonė, nё mёnyrё tё rrezikshme, ndeshjeve mes qytetėrimesh dhe qё u rikthyen nё mendjen e ndonjё referenti vendali, tё talebanёve vendali,  dhe na thoni qё: “Gjithё tё krishterёt  ishin po tё vriteshin nga fondamentalistёt islamikё algjerianё”, por asnjё nuk mendoi tё shkruante njё shėnim nė fund tė faqes  .... qё ishte njё lajm i rremё i Al Jazirёs apo qё ishte njё shaka jo e lezetshme e autorёve, pёr tё prekur me duar kujtimet historike dhe ...ato gjuhёsore tё arbёreshёve pa kujtesė dhe qё duhen alfabetizuar?

Mendoj se atyre qė pretendojnė tё alfabetizojnё arbёreshёt, u duhet njё pёrsёritje e pėrgjithshme... e historisё, gjuhёs, folklorit dhe edukimit njerėzor.

Ndёrkohё qё duket se jeton nё njė tjetėr dimension kohor, nė tė kaluarёn, mes pёrrallash tё bukura dhe faktesh tё shёmtuara- midis kёtyre kemi gratё dhe feministet-(zonjusha o zonja?-mё pyet mua dhe vetveten  nё mёnyrё alarmante, ajo pseudo- De Simone, sё cilёs nuk kuptoj ē’mund t’i interesojё gjendja ime civile) – ku gjendem dhe unё, shqiptare edhe mbase islamike, e bija (ose mbesa) e Shqipёrisё dhe e Enver Hoxhёs dhe, si pasojё, e dёnuar dy ose tre herё tё digjem nё zjarrin e ruajtur pikёrisht pёr tё pashpirtёt dhe tё pabesёt, nga kandidatёt tanё talebanё, unё qё i lejova vetes tё shёnoja me shembuj tё padiskutueshėm, tё marrё prej ushtrimeve tё tyre dhe jo prej repertorit tё pёrrallave, gjendjen e subalteritetit nё tё cilёn diskriminimi i grave, ndoshta, duhet zgjatur pёrgjithmonё, me shkakun qё janё pjesё e traditave dhe pёrrallave tona tё bukura.

Por, si mund t’u tregojnё autorёve tanё, anonimė ose pseudonimė, fёmijёt qё do tё takojnё kёto dy vёllime, njё gjё ёshtё kur jemi pёrpara leximit tё pёrrallave, tё cilat patjetёr nuk i bёjnё dёme fёmijёve, edhe ndёse janё, nga ana e gjuhёs dhe e pёrmbajtjes, politikisht jokorrekte, diēka tjetёr ёshtё kur sot, nё 2005, brezave tё rinj u drejtohen modele ideologjike dhe kulturore tё sė kaluarёs me tekste aq pak origjinale dhe aq reaksionare nё pёrmbajtjen e tyre, saqё na duket sikur janё shkruar pёrpara Rivolucionit francez!

Pёr fat, gjithēka thonё, shkruajnё dhe mendojnё kёta tё patregueshёm laudatores temporis acti, Arbёria “jonё”- po “jona”, sepse edhe unё, krenare, ndihem pjesё e kёtij identiteti dhe njёkohёsisht krenare tё jem e lidhur me rrёnjёt e mia shqiptare- pёr fat, nuk ёshtё Vandea- nuk ka qenё kurrё, as kur hordhitё e kardinal Ruffo, i cili mund tё jetё nё qejf tё ndonjё botuesi tё vёllimeve tё “Alfabetizzazione arbёreshe”, bёnin kёrdinё nё Jugun tonё tё Italisё- dhe nuk ёshtё as Arbёria qё ata imagjinojnё!

Patjetёr nёn hijen e pishave lorikate, ndonjёri nuk e ka vёnё re ende.

Orjeta Hashorva

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